system CRM


CRM (z ang. Customer Relationship Management) to zarządzanie relacjami z klientami. Jest to zbiór procesów, zadań, narzędzi i procedur, niezbędnych w kontakcie z kontrahentem. W ostatnim czasie stało się to bardzo popularne

Na czym polega Zarządzanie Relacjami z Klientem i dlaczego warto go stosować?

W małych, jednoosobowych firmach właściciel i zarówno jedyny pracownik, jest w stanie zapamiętać większość swoich klientów ich nawyki oraz potrzeby. Dzięki temu wie w jaki sposób przygotować ofertę i co w niej zawrzeć, a także zaplanować swój harmonogram działań.

Gorzej jest w przypadku firm większych, w których nie pracuje już jeden pracownik tylko o wiele więcej. Mogą zacząć się problemy ze znalezieniem kontaktów, historii oraz informacji związanych z klientami. Dzięki systemom CRM nie musisz się o to martwić!

Pozwala one poprawić nie tylko pozycję rynkową firm, ale również wyniki i efektywność. Mamy tu do czynienia z sytuacją “win-win”, wygrywają tu obie strony – konsument i dostawca. Poniżej przedstawiamy najważniejsze cechy, które ułatwią wybranie najlepszego systemu CRM.

Co wiemy o kontrahentach?

System CRM to nie tylko baza danych na temat partnerów biznesowych i kontrahentów. Powinien on także zawierać przydatne narzędzia, jak zapamiętywanie pracowników, którzy zakończyli już swoją karierę w firmie, możliwość przypisywania wielu adresów do jednej osoby oraz opiekuna handlowego do klienta. Ponadto dobrze jest, kiedy posiada on także zaawansowaną wyszukiwarkę osób, dzięki której da się wyszukać daną osobę nie tylko po nazwisku, ale również według adresu czy wybranych atrybutów.

Planowanie i koordynowanie czasem pracy

System CRM powinien mieć wbudowany kalendarz, dzięki któremu będziesz mógł wprowadzić zadania i przydzielać je do konkretnych pracowników – jest to małe centrum dowodzenia.

Panowanie nad sprzedażą

CRM powinien pozwalać standaryzować ofertowanie u kompleksowo zarządzać sprzedażą na jej każdym etapie. Dzięki niemu powinno być także usprawnione składanie zamówień czy raportowanie.

Raportowanie

Przy wyborze najlepszego systemu CRM należy zwrócić uwagę na szybkość generowania raportu dla handlowców i zarządu. Powinien on nie tylko oddawać gotowe raporty zrobione według określonego szablony, ale również te indywidualne, dostosowywane do potrzeb użytkownika.

Czuwanie nad pracownikami

Dobry system CRM to taki, w którym możesz sprawdzić jak duże jest zaangażowanie Twoich pracowników, jakim projektem aktualnie się zajmują oraz powinieneś mieć możliwość oceny i poprawy działań poszczególnych handlowców.

Historia

Przy poprawianiu jakości obsługi klienta niezbędna jest historia jego kontaktów z kontrahentem. Pozwoli to na opracowanie lepszej strategii działania.

Działania masowe

Chcesz dokonać określonych działań, jak zlecenie zadań czy zmienienie danych na konkretnej grupie klientów? Wybierając system CRM zwróć uwagę na możliwość w wykonywaniu wyżej wymienionych czynności w łatwy i szybki sposób.

Zarządzanie produktami

Dostęp do oferty produktowej usprawnia nie tylko proces obsługi klienta ale również sprzedaż. Każdy pracownik posiada wgląd do tej samej bazy danych, dzięki czemu komunikacja z klientem jest poprawiona.

Wewnętrzna komunikacja

Komunikacja między pracownikami w firmie jest ogromnie ważna. Aby nie dochodziło do nieporozumień i była ona łatwa oraz przyjemna, system CRM powinien mieć wbudowany komunikator z narzędziami pozwalającymi publikować ogłoszenia. CRM musi usprawnić i ułatwić komunikację wewnątrz firmy, a nie jeszcze bardziej ją utrudnić.

Połączenie z innymi aplikacjami

Aby wszystko funkcjonowało jak trzeba, możliwość zintegrowania z programami handlowymi oraz pocztą jest ogromną korzyścią. Pracownik nie tylko będzie miał dostęp do wszystkich informacji i dokumentów ale również ułatwi to jego kontakt z klientem pocztowym.

Najlepszy system CRM to taki, który pozwoli na rozwój, dlatego przy wyborze stawiaj na przyszłościowe rozwiązania! EstiCRM oferuje profesjonalne narzędzie CRM dostosowane do Twoich preferencji i potrzeb. 

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *