Dlaczego warto inwestować w Google Ads?
(Zaktualizowano: 27 listopada, 2021)

Płatne kampanie reklamowe są bardzo popularne wśród agencji interaktywnych, które odpowiadają za marketing swoich klientów. Czy jednak wiesz, z czego wynika tak duże zainteresowanie Google Ads? W tym tekście odpowiemy na najważniejsze pytania, dotyczące tej formy reklamy i pomożemy Ci zrozumieć lepiej istotę płatnych kampanii.

Google Ads – co to jest?

Google Ads zwane dawniej Googl AdWords to narzędzie, które daje możliwość tworzenia płatnych reklam o dużym zasięgu. Skuteczność Google Ads wynika przede wszystkim z wykorzystywania linków sponsorowanych. Oznacza to, że opłacając kampanię, możesz liczyć znalezienie się w płatnych wynikach wyszukiwania w Google. Promowa strona internetowa jest widoczna w górnej lub dolnej części listy wyszukiwania z dopiskiem „reklama”. Obecnie Google Ads pozwala również na określenie konkretnego celu reklamy, czasu jej emisji, formy przekazu oraz budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na promocję firmy.

Jaką formę ma reklama Google Ads?

Bardzo dużą zaletą tego typu promowania firmy w sieci jest elastyczność oraz możliwość dopasowania kampanii do indywidualnych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Poniżej znajdziesz dostępne formy reklamy Google Ads.

Reklama tekstowa

W tym wypadku najważniejsze są linki sponsorowane. Reklama tekstowa wciąż jest najpopularniejszą formą promocji. Sprawa jest bardzo prosta: użytkownik wpisuje do wyszukiwarki określone frazy, a zadaniem agencji interaktywnej lub marketera jest zaprojektowanie takiej kampanii, która odpowiada słowom kluczowym używanym przez internautów. Co lepsze, efekty emisji reklamy tekstowej w wyszukiwarce mogą być widoczne błyskawicznie. Opłata opiera się o znany model PPC (Pay Per Click). Oznacza to, że płacisz tylko w momencie, gdy użytkownik kliknie link prowadzący do Twojej strony.

Reklama graficzna

Inną skuteczną i cieszącą się zainteresowaniem firm formą promowania w Internecie jest reklama graficzna. W tym wypadku koniecznie jest skorzystanie z sieci reklamowej Google Display Network, ponieważ to właśnie tam będzie wyświetlany Twój przekaz promocyjny. Reklama graficzna zazwyczaj wygląda jak typowy baner, który jest podlinkowany i prowadzi do Twojej strony. Tego typu grafiki można znaleźć w różnych miejscach w Internecie, co sprawia, że mają bardzo duże dojście do klientów.

Reklama video

Google Ads oferuje również możliwość stworzenia reklamy video. Takie materiały są wyświetlane w serwisie YouTube, którego popularność wciąż rośnie, co daje bardzo dobre efekty dla firm decydujących się na emisję w nim swoich treści. Reklama video bardzo dobrze działa na zasadach remarketingu. Chodzi o to, by dotrzeć przekazem do osób, które miały już do czynienia z Twoimi produktami, ale z wielu względów nie dokonały zakupu.

Reklama Gmail

Ten rodzaj reklamy określa się często GSP, czyli Gmail Sposnored Promotions. Jeśli masz skrzynkę w tej usłudze, na pewno nie raz spotkałeś się z wiadomościami, które pojawiają się w zakładce „Oferty” lub „Społeczności”. Takie reklamy mają formę zwykłej wiadomości e-mail i zawierają: tekst, tytuł, adres reklamodawcy oraz elementy graficzne.

Reklama produktowa

Dla sklepu internetowego bardzo ważna powinna być reklama produktowa, która zwraca uwagę potencjalnych klientów na konkretny towar lub serię. Reklama tego typu pojawia się w wynikach wyszukiwania Google oraz w sieci reklamowej i w zakładce „Zakupy”. Narzędzie Google pobiera dane na temat produktu z Merchant Center, co sprawia, że użytkownik otrzymuje aktualne informacje o danym towarze. Rozliczenie reklamy produktowej również odbywa się w modelu Pay Per Click.

Dlaczego warto inwestować w kampanie Google?

  1. Płacisz tylko za efekty

Jak już wspominaliśmy reklamy Google są rozliczane w modelu PPC, co oznacza, że płacisztylko za osiągnięty efekt. To pozwala Ci samodzielnie ustalać budżet, jaki chcesz przeznaczyć na promocję.

  • Możesz mierzyć efekty

Reklama Google nie zawsze działa za pierwszym razem. Mnogość funkcji oraz ustawień sprawiają, że skonfigurowanie kampanii może wymagać poprawek. Narzędzie Google Ads udostępnia jednak szczegółowe statystyki konkretnych kampanii, dzięki czemu w razie problemów możliwa jest szybka reakcja i zmiana ustawień.

  • Reklama taka jak chcesz

Google Ads oferuje wiele form reklamy, a więc nie musisz martwić się, że nie dopasujesz przekazu do potrzeb Twoich klientów. Masz do wyboru reklamy tekstowe, graficzne, video, produktowe oraz Gmail.

  • Idealny kompan pozycjonowania

Pozycjonowanie oraz płatna kampania reklamowa w Google Ads dają bardzo dobre rezultaty ze względu na ogromny zasięg oraz możliwości targetowania przekazu. Jeśli połączysz ze sobą działania SEO oraz Google Ads znacznie zwiększysz widoczność firmy w Internecie, co w niedługim czasie wpłynie na sprzedaż.

  • Reklama jest tam, gdzie jej potrzebujesz

W ramach Google Ads, możesz tak skonfigurować reklamę, by dostawały ją osoby mieszkające w konkretnej dzielnicy, mieście województwie lub kraju. Jeśli działasz lokalnie, taka funkcja może Ci się bardzo przydać.

Daj się zauważyć

Google Ads to szansa dla Twojej firmy oraz możliwość na szybkie zwiększenie sprzedaży produktów lub usług. Pamiętaj jednak, że tylko dobrze przygotowane strategie Google Ads mają szanse przynieść pożądane efekty. Jeśli masz taką możliwość, zdecyduj się na współpracę z dobrą agencją reklamową taką, jak https://adcookie.pl/

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *