Powstawanie rdzy jest naturalnym procesem dotykającym wiele metali. Pojawia się ona jako skutek wilgoci. W tym procesie dużą rolę odgrywa również tlen. Zmienne warunki pogodowe, opady deszczu i sól drogowa, która działa niezwykle drażniąco na elementy karoserii, to czynniki, wpływające na powstawanie korozji w samochodzie. Rdza widoczna jest na samochodzie jako odcienie koloru brązowego. Zatem, jak sobie z nią skutecznie poradzić?
Zobacz też: Pielęgnacja samochodu to podstawa
Rdza w samochodzie – reaguj natychmiastowo
Wiele elementów w samochodzie wykonanych jest z metalu. Najbardziej narażone na rdze są elementy takie jak błotniki i progi, które często spotykają się z wodą i kamieniami. Niewielkie ognisko rdzy w samochodzie wymaga natychmiastowej reakcji. W takim wypadku należy niezwłocznie dokładnie wyczyścić element, a następnie wykonać szlifowanie. Kolejnym krokiem jest zebranie mikroelementów z powierzchni i odtłuszczenie. Przydatny w tym procesie jest zmywacz w sprayu. Ostatnim krokiem jest malowanie i cieniowanie. Po wykonanej pracy zalecamy zabezpieczyć element za pomocą środku antykorozyjnego w sprayu.
Jak uniknąć rdzy w samochodzie?
Każdy kierowca powinien dbać o swój samochód i korzystać z preparatów, które skutecznie zabezpieczą pojazd przed rdzą. Na rynku dostępnych jest wiele produktów, przydatnych w tej walce. Jednym z nich jest spray zabezpieczający przed korozją, zapewniający długotrwałą ochronę powierzchni metalowych przed korozją. Ważnym elementem jest częsta kontrola samochodu pod kątem rdzy. Szybka reakcja pozwala znacząco obniżyć koszty zabiegów naprawczych. Prostym sposobem na uniknięcie rdzy jest częste mycie nadwozia samochodu, gdyż usuwanie drobinek przyklejonego brudu skutecznie eliminuje potencjalne ogniska rdzy.
Zobacz też: Zwrot samochodu po zakupie od osoby prywatnej w 2021 roku
Podwozie – pomijany element przez kierowców
Bardzo często spotykanym problemem jest pomijanie konserwacji podwozia. Niestety jest to element najbardziej narażony na atak rdzy. Znajduje się tam wiele elementów konstrukcyjnych i układu zawieszenia, które będzie trzeba wymienić w przypadku, gdy rdza się tam pojawi. Jeśli nie pojawiły się duże ogniska rdzy, podejmujemy działania profilaktyczne , czyli mycie pod ciśnieniem i użycie narzędzi ścierających (np. druciaki i papier ścierny). Gdy elementy zostaną wyczyszczone, nakładamy preparat antykorozyjny, który według specjalistów powinien zostać nałożony za pomocą pistoletu rozprowadzającego.