Dowiedz się, co sprawia, że nazwa firmy odnosi sukces i poznaj kilka pomysłów na wygenerowanie nazwy swojej firmy.
Bycie właścicielem firmy wiąże się ze znaczną ilością decyzji, ale być może niektóre z najbardziej konsekwentnych decyzji pojawiają się we wczesnym etapie procesu, kiedy dopiero zaczynasz swój biznes.
Niedługo po tym, jak wpadniesz na swój pomysł na biznes, zaczniesz podejmować pierwsze kroki w kierunku stworzenia marki za pomocą biznesplanu, dokumentu, w którym nakreślisz kluczowe aspekty, takie jak branża firmy, cele i długoterminowa strategia – w której zanotujesz pierwszy punkt styku między Twoją firmą a potencjalnymi klientami: nazwę firmy.
W tym artykule przedstawimy listę kontrolną, na którą należy zwrócić uwagę podczas tworzenia nazwy firmy, a także podamy kilka kreatywnych sposobów na wymyślenie nazwy, która będzie pasować do naszego biznesu. Dzięki nam dowiesz się jak wymyślić nazwę firmy.
Tworzenie nazwy firmy – checklista
Nazwa firmy będzie miała kluczowe znaczenie dla budowania marki i często może być pierwszą informacją, jaką potencjalni klienci usłyszą o naszym biznesie. Dlatego warto upewnić się, że nazwa firmy przekazuje najważniejszą informację, jaką klienci powinni wiedzieć o naszej firmie.
Oto kilka wskazówek, jak wymyślić nazwę firmy, która będzie działać na Twoją korzyść:
Sprawdź jej dostępność.
Zanim zbudujesz swój branding wokół konkretnej nazwy, sprawdź, czy pożądana nazwa nie jest już zarejestrowana na inną firmę, upewnij się, że będziesz w stanie zakupić domenę internetową i zbudować media społecznościowe.
Rozważ swój branding.
Nazwa Twojej firmy będzie odzwierciedlać aspekt Twojej tożsamości biznesowej dla potencjalnych klientów. Nazwa, którą wybierzesz, powinna dokładnie opisywać Twój biznes i komunikować wartości firmy, cele lub ofertę. Jakie emocje ma wywoływać nazwa firmy? Do jakich skojarzeń chciałbyś zachęcić?
Zachowaj prostotę.
Zachęć ludzi do mówienia o Twojej firmie wybierając nazwę, która zapada w pamięć i jest łatwa do wymówienia. Weź pod uwagę swoich docelowych klientów i język, którego prawdopodobnie będą używać, aby pomóc określić, czy pożądana nazwa pozostanie z nimi, gdy będą chcieli wrócić do firmy po raz drugi lub trzeci i polecić ją swoim znajomym
Myśl przyszłościowo.
Pomyśl o swoich długoterminowych planach i zastanów się, czy nazwa firmy, którą wybierasz, jest wystarczająco elastyczna, aby objąć wszystkie produkty i usługi, które planujesz oferować w przyszłości. Jeśli tak nie jest, możesz chcieć wybrać osobną nazwę dla swojej firmy i obecnego produktu lub usługi.
Zobacz też: https://plxc.pl/marketing/4-sposoby-jak-wymyslic-dobra-nazwe-firmy/
Pomysły na nazwanie firmy
Nadawanie nazwy firmie to proces twórczy, który dla każdego właściciela firmy może wyglądać inaczej. Najczęściej potrzeba trochę czasu, aby znaleźć odpowiednią nazwę dla swojej firmy.
Jeśli masz problem z ustaleniem, od czego zacząć, być może sesja burzy mózgów może pomóc. Oto kilka pomysłów na wygenerowanie listy potencjalnych nazw Twojej firmy:
- Pomyśl o swojej historii: Co zainspirowało cię do założenia tego biznesu?
- Włącz swoje wartości: Jaka jest twoja misja? Co jest ważne dla ciebie i twojego biznesu?
- Sprawdź tezaurus: Jakie słowa są związane z Twoim biznesem lub Twoją podstawową ofertą?
- Użyj deskryptorów: Co chcesz, aby ludzie czuli, kiedy myślą o Twoim biznesie?
- Czerp inspirację: Pomyśl o rozpoznawalnych postaciach i figurach, które odnoszą się do Twojego biznesu, takich jak greccy bogowie i boginie.
- Zastanów się nad nazwami lub przydomkami: Wielu założycieli nadaje swoim firmom imiona po sobie lub bliskich.
- Przetłumacz na inne języki: Czy są jakieś słowa w innych językach, które rezonują z tobą?
- Czerp z łacińskich korzeni: Korzenie łacińskie mogą być dość rozpoznawalne, ponieważ wiele znanych angielskich słów pochodzi z tego starożytnego języka.
Kiedy masz już swoją listę słów, zastanów się, jak możesz je łączyć, skracać lub w inny sposób zmieniać, aby jak najlepiej wyrażały osobowość Twojej marki. W trakcie zawężania wyboru, pomocne może być również przeprowadzenie ankiety wśród osób z grupy docelowej klientów, aby wybrać idealną nazwę firmy.