pozycjonowanie

Rok 2022 zapamiętamy wszyscy – głównie z powodu szalejącej na całym globie pandemii koronawirusa, która zdołała zupełnie namieszać na światowych rynkach. Jeśli jednak chodzi o świat marketingu internetowego wszechobecne lockdowny i obostrzenia nasiliły napływ nowych biznesów do świata WWW. Oznacza to oczywiście, że pozycjonerzy i seowcy mają pełne ręce roboty a chętnych do batalii o lokatę w SERPach jest więcej niż mogliśmy się spodziewać. Poniżej wraz ze sprawdzonymi profesjonalistami z branży postaramy się przeanalizować dwa najważniejsze trendy w SEO.

Jeśli budujesz markę, pozycjonuj tak, żeby wyjść na pozycję zero!

Zapowiedzi dzisiejszej pozycji zerowej mogliśmy się dopatrzeć w obecnym w poprzednich latach trendzie prezentowania przez Google wyników rozszerzonych pod postacią tak zwanych featured snippets. Gigant z Moutain View przygotowywał nas na czasy, w których niemal każde wyszukiwanie będzie kończyło się tak zwaną bezpośrednią odpowiedzią (direct answer) umieszczaną w formie cytatu z danej strony jeszcze przed wszystkimi innymi wynikami organicznymi.

Z jednej strony obecność na pozycji zerowej może oznaczać spadek ruchu na stronie, bowiem internauci dostają wiedzę i odpowiedzi już na stronach SERP – nie mają więc potrzeby by dodatkowo klikać w linki zgromadzone pod zapytaniem. Z drugiej jednak, sam fakt, że Google wybrało akurat urywek z naszej WWW oznacza prestiż i dobrą renomę – jesteśmy wszakże traktowani jak wiarygodni eksperci w danej dziedzinie, co z pewnością nie ujdzie uwadze przeglądających sieć. Jeśli zatem budujemy wizerunek marki i pragniemy uchodzić za autorytet, pozycja zerowa jest właśnie dla nas.”

Źródło: https://afterweb.pl/

Indeksowanie mobilne czyli smartfony i tablety górą!

Zgodnie z sięgającymi kilku lat wstecz zapowiedziami Google wreszcie przeszło na całkowite mobilne indeksowanie stron. Nic w tym dziwnego, jeśli śledzimy badania odsetka użytkowników, którzy korzystają z sieci za pośrednictwem komórek. Liczba ta ciągle rośnie i już od dawna przekracza granicę 50% całego ruchu sieciowego. Mówiąc krótko, nie sposób dłużej ignorować faktu, iż nasi klienci dokonują zakupów z poziomu sprzętu przenośnego.

Dla specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem i optymalizacją oznacza to jednak cały szereg nowych zabiegów. Odtąd w końcu przestaje się liczyć wersja desktopowa danej witryny a gigant z Moutain View sprawdza w pierwszej kolejności sprawność i stopień dostosowania strony w wydaniu mobilnym. Przeprowadzić należy zatem na nowo wszelkie procesy SEO a także zadbać o stary dobry responsywny web design. Oczywiście nie musisz zajmować się tym wszystkim samodzielnie, fachowcy z agencji pokroju AFTERWEB pomogą Ci zaoszczędzić cenny czas i energię!

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *