(Zaktualizowano: 25 lutego, 2023)

Czy jesteś świadomy jak duże znaczenie mają wysokiej jakości treści? Jak dużo zyskasz jeżeli podejmiesz się współpracy z doświadczonym copywriterem? Przemyślany i starannie tworzony copywriting ma ogromny wpływ na skuteczność naszego marketingu internetowego. Dlaczego? Ponieważ ponad 75% osób patrzy tylko na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Copywriting – co to?

Co to copywriting? Copywriting polega na pisaniu unikalnych tekstów, a także sloganów reklamowych. Głównym celem copywritingu jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowanie potencjalnego klienta, który w efekcie kupi produkt lub skorzysta z usługi. Jednak dobrze tworzony copwyriting wpływa także na budowę wizerunku, a co najważniejsze pozycjonowanie. Do elementów copywrtingu zaliczamy:

  • Treści na stronach www,
  • artykuły blogowe,
  • teksty reklamowe,
  • opisy produktów,
  • teksty na ulotkach,
  • oferty handlowe,
  • treści newsletterów i mailingów,
  • materiały prasowe,
  • artykułu sponsorowane,
  • treści publikacji w social mediach.

Dlaczego copywriting jest ważny dla Twojej firmy?

„Content is king” to hasło, które jest myślą przewodnią marketingu internetowego. Większość użytkowników poszukuje informacji na temat produktów oraz usług za pomocą wyszukiwarki internetowej, najczęściej Google. Każdej firmie zależy na tym, aby ich strona po wpisaniu określonych fraz wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ większość klientów nie dotrze nawet na sam dół listy, a tym bardziej na drugą stronę. Unikatowe, wysokiej jakości treści sprawią, że Twoja strona będzie atrakcyjna nie tylko dla użytkownika, ale także algorytmów. Dodatkowo przemyślany copywriting zwiększy ruch na Twojej stronie, ponieważ treści znajdujące się na niej będą przyciągały potencjalnych klientów. Jednak wysokiej jakości copywriting to nie tylko większy ruch na stronie, ale także budowanie wizerunku eksperta, który przyniesie długofalowe korzyści. Użytkownicy chętnie wrócą na Twoją stronę, a w przyszłości zdecydują się na zakup produktów lub usług.

Copywirting, a SEO

Skuteczny copywrtiter podczas pracy nigdy nie zapomni o SEO, ponieważ dzięki temu tworzy wartościowe treści, które odpowiadają na zapytania użytkowników, a dodatkowo są przyjazne dla wyszukiwarek. Copywriting SEO polega na dbaniu nie tylko o wysokiej jakości treści, ale także ich odpowiednią optymalizację, która pozwoli na jak najlepsze pozycjonowanie strony.

Dlaczego „copywriting nie działa”?

Copywriting to działania, które przynoszą efekty dopiero po kilku miesiącach, dlatego jeżeli wydaje nam się, że wprowadzenie wysokiej jakości treści na naszą stronę nie działa warto być cierpliwym. Dodatkowo wpływ na skuteczność copywritingu ma konkurencja, która tymi działaniami zajmuje się już kilka lat i posiada ugruntowaną pozycję. Jednak nigdy nie powinniśmy pomijać copywrtitingu w naszej strategii marketingowej.

Czy warto podjąć współpracę z copywriterem?

Dobra znajomość języka polskiego i posiadanie „lekkiego pióra” nie wystarczą, chociaż są pożądanymi umiejętnościami dobrego copywritera. Powinien on także znać SEO i tworzyć zoptymalizowane treści, których jakość nadal będzie na wysokim poziomie. Musi odpowiadać na potrzeby użytkowników i wyszukiwarek, dlatego jeżeli zależy nam na skutecznej optymalizacji naszej strony warto podjąć się współpracy z copywriterem. Jak znaleźć doświadczonego copywritera lub agencję? Największe znaczenie ma dotychczasowe portfolio. W ten sposób dowiemy się, czy styl danej osoby nam odpowiada, a treści są dla nas atrakcyjne. Podejmując się współpracy z agencją w zakresie copywritingu mamy gwarancję, że umiejętności osoby odpowiadającej za teksty zostały wcześniej sprawdzone. Zdaj się na specjalistów, którzy sprawią, że copywriting będzie skuteczny.

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *