Jak prowadzić spółkę za granicą

Przedsiębiorcy chcący założyć spółkę w kraju, muszą liczyć się z wieloma trudnościami. To właśnie one sprawiają, że coraz więcej osób decyduje się na rozpoczęcie prowadzenia biznesu poza granicami Polski. Warto pamiętać, że nie istnieje idealny kraj do założenia spółki, warto przed podjęciem decyzji poznać pewne wskazówki, na co w szczególności zwrócić uwagę.

Wybór odpowiedniego kraju to podstawa

Spółka za granicą wymaga tak jak wszędzie, większych lub mniejszych formalności do załatwienia. Przed podjęciem decyzji o wyborze danego kraju, dobrze jest rozeznać się w panującym tam prawie i dowiedzieć się, czy dany kraj jest otwarty na zagranicznych przedsiębiorców. Szczególnie ważne aspekty to m.in.: ulgi podatkowe, specjalne strefy ekonomiczne oraz dedykowane programy inwestycyjne. Zanim przedsiębiorca zdecyduje się na dany kraj, musi też upewnić się, czy nie jest on objęty specjalnymi zezwoleniami lub ubezpieczeniami, które dodatkowo podniosą koszty prowadzenia działalności i utrudnią załatwianie formalności.

Pomoc przy załatwianiu spraw formalnych

Po odpowiednim rozeznaniu, osoba prowadząca biznes musi dobrać także odpowiednią strukturę spółki. Warto przy tym pamiętać, że bez fizycznej obecności w wybranym kraju, jednoosobowa działalność gospodarcza może zostać uznana przez urzędników za pozorną. Niesie to za sobą znaczne konsekwencje w postaci np. kar pieniężnych. Dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie przeprowadzka do danego kraju lub założenie odpowiednika spółki z o.o. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z doradztwa, lub pomocy w założeniu takiej spółki. Wystarczy zgłosić się do kancelarii prawnej specjalizującej się w zakładaniu spółek za granicą.  Prawnicy w takim przypadku zadbają nie tylko o poprawną i zgodną z prawem rejestrację biznesu, ale również kompleksowo zajmą się obsługą księgową. Jest to ważna pomoc, zwłaszcza przy planowaniu długofalowym, o którym każdy przedsiębiorca powinien pamiętać. O ile sama rejestracja firmy jest czynnością jednorazową, o tyle bez zapewnienia firmie regularnej obsługi specjalistów np. księgowych, firma nie może dobrze prosperować. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie  https://www.thompsonstein.com/.

By admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *